Titlu: Anna O
Autor:
Matthew Blake
Colecție:
Fiction Connection (Editura Trei)
Nr. de
pagini: 528
ISBN: 978‑606‑40‑2168‑7
Limba
originală: engleză
Traducere:
Alunița Voiculescu
Format:
130x200mm
Anul apariției:
2024
Data apariției:
2024-02-02
Precomandă: https://bit.ly/annao
#ANNAO
@treibooks
Descriere:
Îmi pare rău. Cred că i-am omorât.
ANNA O
Anna Ogilvy, o tânără scriitoare promițătoare, comite o crimă dublă în somn, după care rămâne adormită. Suferă de o tulburare psihosomatică rară, cunoscută drept „sindromul resemnării", și singura ei speranță e Benedict Prince, un psiholog criminalist care ar putea rezolva cazul și ar putea-o trezi ca să fie judecată. Numai Anna știe adevărul, dar numai Benedict știe cum să-l afle. Și sunt amândoi puși în pericol de ceea ce află.
Un concept irezistibil, pus în
practică minunat — cu siguranță va fi unul dintre cele mai bune thrillere ale
anului. LEE CHILD
Când ai luat cartea în mână, nu mai
ai cum s-o lași. Un thriller cu multe planuri și melodramatic ca anvergură și
tensiune. KIRKUS REVIEWS
Blake nu le permite niciun moment
nici cititorului, nici eroului său să stea liniștiți, producând întorsături de
situație una după alta. Finalul o să-i șocheze probabil până și pe fanii
versați de thrillere. PUBLISHERS WEEKLY
Fragment:
JURNALUL ANNEI
2019
29
august — dimineață
Mergem în viteză pe autostradă. Închirierea acestui Clio, un impuls de
moment. Doug stă în spate, Indira lângă mine, în față. Sistemul
de navigație prin satelit
face figuri, așa că Indy încearcă să găsească destinația pe telefonul ei. Mama,
tata și Theo sunt în altă mașină și vor ajunge înaintea noastră.
Doug pare să fie la capătul răbdărilor, evident. Indira
încearcă să păstreze atmosfera cordială. Numărul estival al revistei încă nu e
finalizat. Contractul cu GVM încă nu e semnat. Ei doi nu și‑au primit banii.
Iar după weekendul acesta, nici că‑i vor mai primi vreodată.
Un claxon. Încerc să mă concentrez la drum. Totul depinde de întâlnirea de
diseară, cu persoana care își spune @PacientX online. Să aflu dacă e de
bună‑credință. De‑abia apoi voi putea să‑mi confirm bănuiala că persoana pe care o cred eu MARATON este copilul biologic
al lui Sally Turner. Apoi, voi provoca o adevărată senzație.
Mult mai mare decât succesul revistei noastre. Va fi o știre de interes
național. Ziare mari, tabloide, Newsnight,
documentare, seriale. O să caut un avocat bun și o să‑i dau în judecată pe Doug
și pe Indy. O să‑l fac de râs în public pe afemeiatul de tata. O să‑mi folosesc
toată priceperea pentru a fonda o companie a mea. Și de această dată mă voi
ocupa singură de acte.
Mă gândesc la scuza publicată de Bloom în articolul ei: Uneori trebuie
să faci rău ca să faci bine. Mă gândesc și la celelalte „metode“
și „ipoteze“ încercate
pe pacienți cu probleme
psihice. Am citit despre psihiatri care au provocat crize epileptice, au extras
dinți și au îndepărtat chirurgical spline, coluri uterine și colonuri, și‑au
infectat intenționat pacienții cu malarie, au creat come diabetice artificiale,
au injectat ser cabalin pentru a induce meningite și, cel mai îngrozitor dintre
toate, au secționat țesut cerebral în timpul unor operații asupra lobilor frontali
— procedură cunoscută sub numele de lobotomie trans
orbitală. Toate aceste experimente au
fost efectuate de reputați
specialiști, în încercarea de a găsi leac unor boli pe care nu le înțelegeau pe
deplin. Cele mai rele trata‑ mente psihiatrice au fost încercate, de obicei, pe
femei. Îmi amintesc acel rând mititel și aparent inofensiv de pe Wikipedia, de
azi‑noapte. Mi‑o imaginez pe Sally Turner și ororile experimentului Medeea din
secția Cranfield de la Broadmoor, în vara lui 1999. Și îmi pun tot felul de
întrebări până mi se face rău din nou.
Ferma se află la capătul unor drumuri înguste și întortocheate din Cotswold. Tarmacul
devine din ce în
ce mai denivelat, până se transformă într‑un drum neasfaltat, care face ca mașinuța noastră
închiriată să se opintească
să treacă peste tot soiul de băltoace și șleauri noroioase.
Într‑un sfârșit, ajungem la destinație. Zăresc un indicator și spatele plin
de noroi al mașinii familiei noastre. Tata și Theo descarcă
portbagajul. Cerul e vânăt ca o prună, cu puțin cenușiu. Imediat ce
parcăm, începe ploaia.
Noroiul ne ajunge până la glezne. Pantofii sport ai lui Doug sunt înghițiți de clisa maronie.
Curtea din jur e imensă. Suntem conduși la cabanele noastre
de către Owen Lane, un îngrijitor bărbos și macho, cu pieptul bombat și accent
scoțian. Indie și Doug sunt în Cabana Roșie. Eu primesc una mai mică, doar
pentru mine: Cabana Albastră. Pe perete se află o hartă a locului. Mă
familiarizez puțin cu geografia locală:
Pădurea, Cabanele, Ruinele.
Mă bucur că am ieșit din Londra. Pentru prima dată după multe luni, mă simt
liberă. Îmi scot telefonul și îi
transmit coordonatele mele lui @PacientX.
După Pădure. După miezul nopții. Atunci ne putem întâlni. Doar
atunci.
Ploaia susură la fereastră. Cabana
Albastră trepidează de atâta
apă. De undeva se aude un clopot. Ieșim în căutarea mesei promise. Ruinele
oferă o priveliște extraordinară, par rămășițele unui castel cândva măreț,
lăsat de izbeliște de secole și încărcat încă de secrete și de aur. Ne așezăm
pe două banchete lungi din lemn, adăpostite sub o copertină improvizată. Bem
dintr‑un fel de căni bondoace, din lemn. Doug pare plictisit. Indirei îi displace
profund lipsa de confort. Tata îmi pare mai jalnic ca oricând, o sumă de slăbiciuni. Și tot acest
disconfort al lor mie îmi face mare plăcere.
Mâncarea, deosebit de rafinată, e servită pe farfurii și platouri de un lux disimulat. Mama nu mai e înalta personalitate ministerială stresată. S‑a întors
la vechea versiune pe care o știu. Și tata e altul,
la distanță de telefonul său. Pare și mai grandios, ca un Gandalf
fără barbă și ochelari.
Doug
aspiră mâncarea. Indira ciugulește fără prea mare entuziasm dintr‑o farfurie cu carne de mistreț. Theo dă pe gât o cană cu bere. Îi urmez exemplul
și simt o ușoară amețeală.
Ploaia se mai potolește puțin. Își face apariția directoarea Fermei,
Melanie Fox. E însoțită de Owen, îngrijitorul, un intern și o femeie
spre 40 de ani, cu talie de viespe,
care ne este prezentată drept Lola, consultantul pentru sănătate și siguranță. Lola ne recită regulile de bază. Se distribuie brățări. Cele negre sunt pentru
Vânători. Cele albe, pentru Supraviețuitori. Suntem împărțiți în două grupuri
de câte trei: tata, mama și Theo de o parte, eu, Indira și Douglas, de alta. Noi suntem
Vânătorii. Ceilalți sunt Supraviețuitorii. Suntem instruiți să ne întâlnim la
intrarea în Pădure, la ora 16:00. Până atunci, ne întoarcem
la cabanele noastre să ne pregătim.
Îi privesc pe Indy și Doug dispărând în Cabana Roșie. Pe tata și pe mama despărțindu‑se,
două insule separate acum. Eu mă îndrept către Cabana Albastră, udă leoarcă.
Ajunsă înăuntru, mă așez și mă uit la ceas: 23 de minute până la startul chinului
din Pădure. Mă gândesc la restul. La preluarea companiei, la apartament, la
revistă, la schimbul de priviri dintre Indira și Douglas, la trădare,
la aventura tatălui meu. Pare meschin, și poate chiar așa este. Dar s‑au purtat războaie pentru chestiuni încă și mai puțin lipsite de importanță.
Încerc să îmi imaginez efectele. Douglas și Indira îngropați în facturi după ce revista nu mai apare și compania este lichidată. Toată aroganța aia
de pe fețele lor ștearsă complet după ce vor afla. Umilința tatei după ce îi va
fi dezvăluit caracterul real — un tată atât de îmbrobodit de farmecele unei tinerele,
încât o ajută pe aceasta să îi escrocheze propria fiică. Niciunul nu se așteaptă
la ce va urma.
Nu vor supraviețui după asta.
Mă voi răzbuna pe toți. Anna, visătoarea prostuță.
Vârcolacul. Somnambula.
Fräulein Anna O. Gata cu episoadele, gata cu scaunele proptite în uși încuiate de dormitoare.
Un an nou care se prevede ciudat de diferit de cel dinaintea lui.
Somnul nu trebuie să fie o slăbiciune: este o superputere.
Carpe diem.